Problemen met de berichtenbox

Heel herkenbaar. Ons zijn verhalen bekend van ondernemers, die bij de ene gemeente of uitvoeringsinstantie een prima online contact met hun berichtenbox onderhouden. Bij een andere komt het -bij dezelfde procedure- maar niet van de grond: “berichtenbox, wat is dat?”, “nee, daar werken wij niet mee”. Of erger: “de berichtenbox is ons bekend, maar mag u niet gebruiken. Want u moet inloggen in ons Mijngemeente-portaal, ook voor uw antwoord van ons”. In veel gevallen is dit niet zoals het hoort. Want u mag zelf kiezen wanneer u uw berichtenbox, brief, fax of telefoon wil gaan gebruiken voor vraag en antwoord. Eigenlijk gaat het hier, net als bij sjoemel-software in auto’s, om “sjoemel-portalen”: daarmee wordt de (Diensten)wet niet nageleefd en ondernemers moeten toch steeds inloggen in andere omgevingen, in plaats van op eén plek, in hun eigen berichtenbox. Daar houden wij niet van.      

Na 8 jaar ervaring met de opbouw is de berichtenbox als ICT-dienst voldoende ontwikkeld voor iedereen om er mee te werken. Ons motto is dan ook: “gewoon gebruiken”.  Als u met het gebruik nog ergens tegenaan loopt, blijf er niet mee zitten, maar meld het ons. Wij helpen u weer op weg.

Meer informatie over de berichtenbox kunt u vinden onder artikelen. U kunt natuurlijk ook contact met ons opnemen.